12 Kasım 2012 Pazartesi

Çantamda Neler Var ?

Uzun süredir ekipmanlarla ilgili bir şeyler yazmak istiyordum. Bir şeyleri ertelemeden duramayan insanlar topluluğunda önemli bir mevkiye sahip olduğum için, bu özelliğime uygun davranmam gerektiğini düşündüm (kıvırmacalar kıvırmacalar..)

Hadi ekipmanla ilgili yazacaksın, ne yazacaksın? Objektiflerden mi bahsedeceksin? Analog makinalarını temizlerken bir iki fotoğraf çekip yazı mı yazacaksın? Yoksa dijital makinanı mı cümle aleme göstereceksin? Bu soruları sordum kendi kendime. I ıh dedim hiçbirisi. Bir kere o kadar bilgili olduğumu düşünmüyorum. Ne adamlar var patır patır objektif incelemesi yapıyorlar. Ben de hadi bari çantamla ilgili bir şeyler yazayım dedim (Evet çantam konusunda çok bilgiliyim. Çok araştırdım almadan önce). Ama daha önce bunun hem fotoğraflı hem videolu hem de yazılı incelemesini yaptığım için yeni bir şey gibi gelmedi bana. O zamansa çantayla ilgili olan ve içinde ekipman içeren bir şeyler yazayım dedim. Aşağıda okuyacağınız yazı geldi aklıma. Haydin bakalım!

Giriş yazısı yazmak zor geliyordu. Ama yavaş yavaş farkediyorum ki, başladıktan sonra durabilmekmiş zor olan :)

Ne inceleyeceğim? Hiç bir şey incelemeyeceğim. Sadece ve sadece, günlük kullanımda, "çantamda ne var, neden var" bunlar hakkında bir şeyler yazacağım.

Benim çantam pek de öyle "at omzuna dolaş" çantalarından değil. Kocaman bir sırt çantası. Bildiğin kocaman ama. Hatta boyut karşılaştırması açısından bakın;


En soldaki büyük şey sırt çantası. Sağdaki ufaklığı sadece gövde ve ucuna takılı bir objektif (ki 70-300 olamıyor o objektif) alacağım zaman yanımda taşıyorum. Cep telefonunu da boyutları biraz daha net canlandırabilmeniz için koydum oraya.

Şimdi içindekilere bakalım. Yukarıdaki fotoğrafta öksürüyor gibi duran çantam, bir adet ağız sahibi olduğu için öyle duruyor. Bakın neler alıyor o ağız;


Bir de yanlarına D7000 ve ucuna takılı 18-105 objektif geliyor. Başka da bir şey koymalık yer kalmıyor pek. Yer kalıyor aslında ama ben hala olması gereken düzenlemeyi bulamadım sanırım :)

Sonra, bu bölmenin tam üstünde yer alan günlük kullanım bölmesi var. Orası da şöyle bir şey;


Bunun içinden de şunlar çıkıyor;


Tabi ki booool bol alan var daha. 2-3 su şişesi, 1 tane 200mm' lik objektif ve başka bir kaç ıvır zıvır daha koyduğum oluyor çoğu zaman.

Bir de düzenlerini hiç bir zaman sağlayamadığım ön gözler var ki onlar da şöyle durup, şunları içeriyorlar;



Bunların yanına ıslak mendil ve selpak da ekleniyor çoğu zaman.

Çantayı açtığınız zaman karşılaşacağınız iki şey daha var ki onları yukarıdaki fotoğrafları elde etmek için kullandım. Onlara da bir iade-i itibar anlamında;


Bir de çantanın dizüstü bilgisayar bölmesine hırka/yağmurluk koyuyorum her zaman. Böylece sıradan bir günde dışarı çıktığımda çantamda olan şeyleri anlatmayı tamamlamış oluyorum. Çok ağır olmuyor. Ama okula giderken de bundan başka çanta almadığım için bir de kitap defter ekleniyor çantaya ki aman diyeyim o zaman :)

Çok kısa oldu bu yazı yav. Pek hoşuma gitmedi. Ekipmanlarla ilgili başka yazılar da yazmayı düşünüyorum kısa zamanda. Atina yazısı da aklımın bir köşesinde, onu da muhtemelen bu hafta sonu yazacağım.

En güzel anınız her anınız olsun :)

Ekleme: Mp3' ü koymayı unutmuşuz yahu :)
Ekleme2: İlaçlar da var tabi. Ağrı kesici taşıyorum. Yara bandı taşıyorum. Yeni bir ekleme gelene kadar hepsi bu :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder